KTM Tips

HEJA-tips-200303Aanslag voor de acceleratiepomp van Keihin.

Al langer in gebruik bij Yamaha maar nu ook bruikbaar op KTM is de tip van Viertaktgoeroe Brian Kinney die dit uitvond voor de Yamaha van Tim Ferry.

Deze aanslag op de acceleratiepomp van de Keihin carburator werkt mirakels goed. Volg de instructies op de bijgevoegde link en klaar is kees.

Bij aankoop van een nieuwe KTM doet u er goed aan om als eerste uw balhoofd en dan met name het T stuk te controleren. U kunt zien of uw T stuk van na de periode van de materiaalfouten is door de zaak te demonteren en aan de onderkant te kijken.

Heeft u een T stuk waarin in de omcirkelde fabriekscode een 2 of een 7 staat moet u even contact met een KTM dealer opnemen om te horen of de zaak goed is.

Controleer na elke wedstrijd uw achter en voorwiel op de spaakspanning. De spaken van de 02en 03 modellen lopen met name in het begin regelmatig los.

Controleer ook met de regelmaat de bouten in het achtertandwiel. Het komt voor dat deze loslopen. Wij raden u aan een stipje loctite te gebruiken.

De oliekeringen in de voorvork willen wel eens iets gaan lekken. Zorg ervoor dat u na elke rit op de motor de lucht in de voorvork laat ontsnappen. Monteer bij een onderhoudsbeurt altijd nieuwe keringen.  Ook raden wij u aan om de krukaskeringen te borgen middels enkele centerpuntinslagen, hiermede voorkomt u dat (zoals bij enkele rijders reeds het geval is geweest) de krukaskeringen eruit lopen.

Op bijna alle SX motoren is het bijzonder irriterend dat het voorspatbord bij een harde landing wil dubbelslaan. Om dat te voorkomen adviseren wij u om het voorspatbord van de Endurofiets te monteren (past zonder meer).

De gemonteerde binnenbanden van het merk Cho-San, zijn lekker licht maar dun. Om te voorkomen dat u op elke hoek van het circuit een lekke band krijgt adviseren wij u een extra dikke binnenband (Pirelli of Dunlop) te monteren