Geplaatst op door

Allereerst zullen we u maar eens een opsomming van het machinepark geven waarover we beschikken:

  • Gereedschapmakers freesbank (Holke F10)
  • Draaibank TDC 750 mm x ch. 150 mm (Harrison 280 CNC)
  • Draaibank mini (Emco Compact 8)
  • Vlakslijpbank (Delta)
  • Klepzittingfrees mach (Mira)
  • Cilinder boormachines 35/125 mm (SPS)
  • Hoonmachine (Sunnen 625D)
  • Handfreesmachines (Kurval hang 2x)
  • Flowbank voor cilinder koppen (Superflow CycleDyne SF230 met wervelstroom rem)
  • Motoren testbank maximaal 500 pk (Superflow SF60 met eigen programmatuur  t.b.v tweetakt motoren)
  • Lasapparatuur (Argon Arc en MIG/MAG)
  • Zand + glas straal cabine
  • Persen 15 en 25 ton voor krukas revisie van twee en viertakt motoren

Het werk bestaat naast de diverse revisie van motoren in twee en viertakt, voor een groot deel uit het Tunen van wedstrijdmotoren. Hierin beschikken we over meer dan 40 jaar ervaring. Bij de opzet van het voor NEDERLAND UNIEKE BEDRIJF is er vanuit gegaan dat praktisch alles in eigen beheer moet en kan worden uitgevoerd wat nodig is om motoren te TUNEN en te MODIFICEREN.

hotnews2 (2)Hetgeen betekend dat nadat een motorblok is gemodificeerd, ingebouwd in het frame en op de testbank wordt gezet, zodoende aan de wedstrijd omgeving kan worden getest. Zo zijn in de testbank blowers ingebouwd welke de rijwind op de voorkant van de motor blazen congruent aan de rijsnelheid, dit is zeer belangrijk voor motoren met rijwind drukvulling via luchtfilter en Carburateur / brandstofinjectie.

Onder het Tunen van een blok verstaan we aanpassingen vanaf het luchtfilter tot aan de achtereind van de uitlaat. Het is daarbij erg belangrijk dat alles middels de Flowbank op de juiste wijze is geflowd dan wel aangepast.

Zo meten we op 48 posities de Flow door een tweetakt blok vanaf de carburateur tot binnen door de spoelpoorten. Daarbinnen maken we ook veel deelmetingen vooral voor de membramen met en zonder de carburateur etc. Dit alles resulteert momenteel bij een Honda CR125,in een vermogen van 42,5 pk aan de krukas met 26 nm, maar ook voor de RM’s en de YZ’s hebben we veel in huis.

Voor de 125 cm3 tweetakten vinden we inmiddels 4>5 pk meer aan het achterwiel met een evenredig hoog koppel. Vooral het laatste is zeer belangrijk, dat komt ook tot uiting in de uitslagen van de coureurs die er mee rijden.

Een interessante ontwikkeling is het TUNEN van de lichtere motoren zoals de 65 cc crossers van KTM, Kawasaki, Honda, Suzuki en Yamaha. Middels onze 50 cc ervaring halen we hier zeer goede resultaten, zoals bv. een KX65 nu met 17 pk aan de krukas.

De testgegevens vanaf de SUPERFLOW CYCLDYNE testbank geven een zo natuurgetrouwe situatie weer en de diverse afstellingen worden t.o.v. onder andere sproeiers bezetting + ontsteking uitstekend en gedifferentieerd goed weergegeven.

Uiteraard hebben we naast ons TUNINGWERK ook de SPECIALE ONDERDELEN hiervoor nodig, alles zelf maken gaat nou eenmaal niet, zo zijn we DEALER van een groot assortiment speciaal onderdelen voor sport en race motoren zoals:

  • Vortex programmeerbare CDI ontstekingen voor twee en viertakt motoren
  • V.Force racing membramen met extra flow insite
  • Nokkenassen fabr.HE-JA CSL voor viertakt MX motoren
  • Motorminders/urentellers voor alle typen motoren
  • Special racing parts.

Tevens leveren wij:

  • HGS Uitlaatsystemen
  • VHM racing parts voor MX en wegrace
  • HGS / He-Ja MX en Raceuitlaten en dempers
  • Verzwaarde meerplaats koppelingen voor YZ 85 en RM 85
  • Speciaal gesmede racing zuigers voor 85 en 125 cm3